Brak informacji o poprzedniej stronie.
Metodologia i metodyka badań przyrodniczych
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | stosować w praktyce zasady bezpiecznej pracy w laboratorium | |
Efekt_02 | dobrać odpowiednie narzędzia do pracy w laboratorium | |
Efekt_03 | wyjanić zasady działania oraz sposoby wykorzystania technik: Real Time PCR, głębokie sekwencjonowanie, analiza mikromacierzowa | |
Efekt_04 | prawidłowo definiować podstawowe terminy zwišzane z funkcjonowaniem organizmu na poziomie molekularnym, wybierać właciwe formuły statystyczne wykorzystywane w analizie, umie wyliczyć za pomocš kalkulatora wartoci odchylenia standardowego | |
Efekt_05 | wyjanić mechanizmy prowadzšce do powstawania chorób wywołanych przez ekspansje powtórzeń trójnukleotydowych | |
Efekt_06 | zaplanować, oraz dobrać odpowiednie narzędzia badawcze do przeprowadzenia wybranego eksperymentu w ramach prezentowanego tematu badawczego (TREDs) oraz wykonać analizę otrzymanych danych | |
Efekt_07 | przedstawić na żywo" swój projekt badawczy | |
Efekt_08 | przyswoić/rozwinšć sobie nowe kompetencje społeczne zwišzane z umiejętnociš dyskusji na temat prezentowanego projektu w większej grupie osób, radzić sobie ze stresem |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium |
Efekt_01, Efekt_02 |
2. |
Planowanie eksperymentu i sporzšdzanie z niego notatek |
Efekt_02, Efekt_06 |
3. |
Podstawowe zagadnienia zwišzane z naukami przyrodniczymi na poziomie molekularnym: genomika, proteomika, transkryptomika |
Efekt_04 |
4. |
Nowoczesne techniki/metody wykorzystywane w naukach przyrodniczych: Real time PCR, głębokie sekwencjonowanie, analiza mikromacierzowa |
Efekt_03 |
5. |
Podstawowe pojęcia statystyczne: rednia, mediana, odchylenie standardowe |
Efekt_04 |
6. |
Przykład tematu badawczego: choroby genetyczne zwišzane z ekspansjš powtórzeń trójnukleotydowych (Triplet Repeat Expansion Diseases (TREDs)) |
Efekt_05, Efekt_06 |
7. |
Przygotowanie własnych projektów badawczych w oparciu o zaproponowane tematy |
Efekt_07 |
8. |
Prezentacja projektów i ich ocena |
Efekt_08 |
Metody i formy prowadzenia zajęć |
---|
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 | EK_8 |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | |
dobry plus (+db; 4,5): | |
dobry (db; 4,0): | |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | |
dostateczny (dst; 3,0): | |
niedostateczny (ndst; 2,0): |
Wydawnictwa książkowe
Artykuły w czasopismach
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | ||
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | ||
Czytanie wskazanej literatury | ||
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | ||
Przygotowanie projektu | ||
Przygotowanie pracy semestralnej | ||
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | ||
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut